Hoe ik fit blijf als mama van 2 jongens?


Ontbijt jij?

Hoe ik geniet van het fit zijn en moederschap kan je zien aan de foto's hierboven.

 

Ik wil deze blog graag schrijven omdat ik het leuk te vertellen hoe ik  struggelde met mijn gezondheid en fit zijn.

Ikzelf heb lang een laag zelfbeeld gehad , dat begon op de middelbare schooltijd .

In deze tijd ben ik vaak uitgescholden voor varken en werd ik als laatste gekozen met de gymles.

 

Onzeker was ik erg over mijn lijf , ik was iets voller als de rest en hield van snoepen.

Ik snoepte vaak want zo kon ik mijn gevoel uitzetten , je kan wel zeggen een emotie/eter.

Als ik mij dan rot voelde ging ik eten vooral na schooltijd at ik zo een rol koekjes leeg ,daardoor zat ik nog minder lekker in mijn vel en zat ik in een negatieve spiraal.

In die tijd zijn mijn ouders ook gescheiden en daar had ik het erg moeilijk mee.

Nu kan ik zeggen dat ik mij niet meer onzeker ben en lekker in mijn vel zit.

7 jaar geleden na mijn zwangerschap van mees kwam ik erachter dat mijn schildklier niet goed meer werkte en, daarom heb ik nu ook deze levensstijl toegepast want zo voel ik mij het beste.

Ik fitness 2,3 x in de week en doe als het kan een les mee kickboksen,verder eet ik gezond en zorg ik dat mijn ontspanning heb door naar de sauna te gaan of lekker te wandelen in het bos.

Leuke dingen doen met vrienden/familie geeft mij energie.

Samen met de kinderen bewegen doe ik ook graag , zo heb ik een aantal oefeningen die ik graag doe in de speeltuin,Hier komt binnenkort een video over op mijn youtube kanaal.

Hoe belangrijk vind jij het dat je fit bent? En wat geef jij je kind mee?

Jij bent de enige die zoveel kan meegeven aan je kinderen, en ja natuurlijk de papa en opa/oma's .

De eerste paar jaar zijn zo kostbaar want deze zijn zo voorbij en zo belangrijk voor later want je geeft ze al zoveel mee.

Maar waar ik het nu over wil hebben is gewoon dat je omdat je zoveel verantwoordelijkheid heb ,is dat je goed voor jezelf moet zorgen.

 

En dat is voor iedereen anders,

Want de 1 vind 3 x in de week naar sportschool belangrijk en de ander een half uurtje per dag en dat maakt ook niet uit want een half uur per dag beweging is al genoeg, en daarnaast natuurlijk gezonde voeding.

En ja wat is dan gezonde voeding?

*Ontbijt is 1 lijf vraagt om glucose na een nachtrust van min 8 uur en als je dit niet doet dan krijg je later wel op de dag trek en dan ga je al gauw zoetigheid pakken zoals een chocoladereep of ik noem maar wat.

En toch ontbijt denk ik de helft van de moeders niet omdat ze het te druk hebben met de kids ontbijt geven,en naar school brengen.

Hoe blijf je fit?,

Hier een paar tips voor het ontbijt en voorbereiding als je een schoolgaand kind heb:

 

Zet alles de avond ervoor klaar borden,bestek,cruesli of wat je graag eet in de ochtend.

- Als je kind op school zit maak dan het brood alvast klaar voor het overblijven.

- Maak alvast die heerlijke smoothie voor jezelf klaar de avond van te voren.

- Leg de kleren voor de kinderen ook alvast klaar de avond ervoor.

Beweegtips:

 

- Pak overal waar kan de trap.

- Pak je fiets als je een fiets heb wanneer dat kan.

- Wanneer je je tanden poets maak dan de Sqaut 2 Minuten.

Doe wanneer je naar de speeltuin gaat zelf ook mee met alles ipv op de bank te gaan zitten.

- Wanneer je op de bank zit en op staat gebruik dan niet je handen maar je benen.

-Doe waar je kan oefeningen

 

Slaap

 Het slapen in het begin van de baby tijd is het ergste, je heb gebroken nachten en je hormonen zijn nog niet in balans.

Je heb vooral als moeder 8 uur slaap nodig per nacht maar hier kom je vaak nooit aan.

Ik had vooral in het begin net na de bevalling het gevoel dat ik je alles aan kunt maar dat is de adrenaline waar je nog op teert en als moeder willen we alles gewoon goed doen.

Hier een paar tips om toch voldoende rust te hebben:

- Heel cliche maar waar, ga slapen wanneer je kind slaapt.

dus ga niet de was doen en stofzuigen enzovoort.

-Probeer sommige ballen gewoon los te laten! We kunnen niet en een goede moeder zijn en voor onszelf zorgen en ook nog is het huishouden.

- Vraag hulp! Ja ook ik vind dit moeilijk en ja nog steeds doe ik dit te weinig!

-Mediteer ja klinkt heel suf maar dit kan 5 minuten per dag erg helpen om even je hoofd rust te geven want als vers geboren mama gaan gedachtes alle kanten op.

- Pak jou momentjes alleen,( Zing alleen in douche, smeer je lekker in, ga alleen op vakantie,Ja ook dit heb ik nog nooit gedaan.)

 

Ik hoop dat je veel aan mij tips heb!

 

 

 

 

 

Bedankt voor het lezen van mijn blog, ik hoor graag hoe jullie fit en gezond blijven en alles in balans proberen te houden.

 

 

Veel liefs xxx Steffie

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.